جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

انواع بینی

انواع بینی

انحراف بینی

بسیاری افراد بدون این که بدانند بینی شان دچار انحراف است، به زندگی ادامه می دهند. این امر به این خاطر است که انحراف بینی در اغلب موارد مشکلی نیست که با نگاه کردن به آینه مشخص باشد.

انحراف بینی زمانی ایجاد می شود که استخوان های بینی یا سپتوم به طور دقیق در مرکز صورت قرار نگرفته باشد. در نتیجه به نظر می رسد که بینی به یک طرف کج شده است.

در اغلب موارد، انحراف بینی به طور ارثی به وجود آمده است. با این حال، ممکن است در اثر ضربه یا آسیب به بینی نیز ایجاد شود.

متخصص زیبایی قادر است شکل سپتوم و استخوان های بینی را تغییر دهد و آن را به طور دائم به حالت صاف و متقارن درآورد.

پهن بودن بینی

برخی افراد فکر می کنند که ظاهر بینی شان از روبرو و یا شاید حتی از کنار، خوب به نظر می رسد؛ اما چیزی که از آن ناراضی هستند، ضخامت بینی شان است و به همین دلیل تمایل به باریک کردن آن دارند.

چنانچه بینی پهنی دارید، عوامل زیادی وجود دارند که تعیین می کنند چه نتایجی از عمل زیبایی بینی می توانید انتظار داشته  باشید.

اگر پوست اطراف بینی تان خیلی ضخیم است، جراح می تواند شکل بینی را تغییر دهد و یا شاید ممکن است بتواند آن را کمی باریک تر کند، اما به دلیل ضخامت پوست آن، ممکن است به اندازه ی دلخواه نتوان بینی را باریک کرد.

به هر حال اگر بینی شما به دلیل ساختار استخوانی  آن پهن است، معمولا توسط جراحی زیبایی بینی می توان پهنای بینی را به  طور قابل ملاحظه ای کاهش داد.

بزرگ بودن بینی

چنانچه بینی شما برای صورتتان به وضوح بیش از حد بزرگ است، شما این شانس را دارید که سایز بینی تان را به میزان زیادی کاهش دهید. اغلب بینی های بزرگ دارای ساختار زمینه ای استخوانی بزرگی هستند که باعث می شود تغییر شکل آن نسبتا راحت باشد.

به هر حال مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر بینی بزرگی دارید، پزشک متخصص لزوما قادر نخواهد بود بینی شما را خیلی کوچک کند.

این امر به این دلیل است که بینی را تا حدی باید تغییر شکل داد که بر روی صورت ظاهر طبیعی داشته باشد. اگر برای مثال جراح شما بیش از حد بینی تان را کوچک کند، در این صورت ممکن است با سایر اعضای صورتتان متناسب نباشد، و در نتیجه ظاهر خوبی نداشته باشد.

برخی افراد، در مراحل بعدی زندگی شان، بینی شان برگتر می شود، مانند افرادی که به مراحلی پیشرفته از بیماری روزاسه دچار هستند. در چنین مواردی به دفعات بیشتری عمل جراحی نیاز خواهد بود تا شکل بینی را تغییر دهیم و نوع تغییر شکلی که می توانیم اعمال کنیم، نسبتا محدود خواهد بود.

بلند بودن طول بینی

بینی بلند، معمولا وقتی که از جلو به فرد نگاه می کنیم، طبیعی به نظر می رسد، اما از نیمرخ، بلند بودن بیش از حد بینی واضح خواهد بود. این مشکل می تواند باعث شود که فرد هنگامی که دیگران از کنار به او نگاه می کنند، احساس عدم اعتماد به نفس داشته باشد.

خوشبختانه توسط جراحی زیبایی بینی، میتوان بینی بلند را تا اندازه ی طبیعی کوتاه کرد. این کار با کاهش طول غضروف بینی، کوتاه کردن سپتوم (تیغه ی بینی) و یا با برداشتن پوست بین سوراخ های بینی انجام می شود.

قوز بینی

قوز روی بینی می تواند در نتیجه ی تصادف یا آسیب به بینی ایجاد شده باشد و یا علت ژنتیکی داشته باشد که ژنتیک رایج ترین علت قوز بینی است.

قوز بینی می تواند با هر نوع و شکل بینی وجود داشته باشد. اما چنانچه تنها مشکل بینی شما قوز آن باشد، جراح به راحتی قادر خواهد بود توسط سوهان کشیدن غضروف پل بینی، قوز بینی تان را صاف کند.

بزرگ بودن نوک بینی

چنانچه نوک بینی بزرگ باشد، باعث میشود شکل نوک بینی گرد یا پهن به نظر برسد.

جراح متخصص زیبایی می تواند شکل نوک بینی را با تغییر دادن غضروف زیر پوست نوک بینی به نحوی تغییر دهد که کمتر پهن به نظر برسد.



مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی چیست؟

نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی چیست؟

می گویند جراحی های بینی نوک پهن خوب از آب درنمی آید، ولی اگر بینی تان استخوانی باشد، نتایج جراحی ایده آل تر است. می گویند اگر بینی گوشتی دارید، پس از جراحی دوباره گوشت اضافی می آورد و یا آن شکل دلخواه را به دست نخواهید آورد و... .. اینها برخی از شنیده هایی است که افرادی را که بینی نوک پهن دارند و از شکل بینی شان راضی نیستند، از تیغ جراحی می ترساند.

«اصلاح بینی نوک پهن با جراحی زیبایی به خوبی امکان پذیر است و اگر اصولی انجام شود، نتیجه مطلوب داشته و به اصطلاح با برگشت همراه نخواهد بود. 

اصول اصلاح در این بینی ها تا حدودی با بینی هایی که اشکالشان فقط برجستگی استخوانی واضح است، متفاوت می باشد و توجه نکردن به این تفاوت هاست که سبب بروز نارضایتی بعد از عمل زیبایی بینی می شود. 

هدف از عمل زیبایی بینی در بینی های گوشتی فرم دادن به بینی در راستای متناسب شدن آن با سایر اجزای صورت است نه صرفا کوچک کردن آن! 

جراحی زیبایی بینی که فقط با هدف کوچک کردن بینی انجام می شوند، علاوه بر مشکلات تنفسی از نظر ظاهری نیز در درازمدت  مطلوب نخواهند بود. 

با توجه به اینکه حمایت اسکلتی بینی های گوشتی ضعیف است، جهت شکل دادن به بینی و خوش فرم کردن آن ابتدا سایز بینی تعدیل می شود و غضروف هایی که در وضعیت مناسب نیستند جابجا می گردند. سپس ساختارهای ضعیف توسط پیوندهای غضروفی تقویت می شود.

سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی بینی 18 سالگی است، ولی در صورت کامل بودن رشد جسمی در سنین پایین تر مانند 15 سالگی هم امکان پذیر است

ضخیم بودن پوست یک عامل محدود کننده است. پوست ضخیم قابلیت چسبیدن کامل به اسکلت کوچک شده زیر خود را ندارد. در نتیجه بینی های کوچک شده در برخی مناطق بخصوص ناحیه بالای سر بینی برجستگی پیدا می کند و سبب می شود علیرغم جراحی زیبایی بینی، سر بینی همچنان پهن و بدون فرم جلوه کند.

نکته دیگر در جراحی بینی نوک پهن این است که تورم بعد از عمل در این بینی ها طولانی تر است. به عبارت دیگر حداقل یک سال برای فرم گرفتن بینی بعد از جراحی زیبایی بینی، زمان لازم است. 

البته جهت کمک به تسریع بهبودی تورم، اقداماتی نظیر تزریق دارو در موضع تورم با صلاحدید پزشک جراح موثر است. 

نکته آخر اینکه، دستگاه های کوچک کننده بینی هیچ نقشی در تقویت غضروف های ضعیف و تغییر وضعیت آنها ندارند. در نتیجه توصیه به استفاده از آنها به عنوان جایگزین جراحی زیبایی بینی، صرفا انگیزه تجاری دارد و عوام فریبی است.هوشیار باشید!»

شما چه بینی را بینی نوک پهن به حساب می آورید؟

ساختمان بینی از پوست و گوشت و غضروف و استخوان تشکیل شده است. شکل بینی و تناسب اجزای آن در افراد گوناگون با هم تفاوت دارد. خیلی از مواقع در تشخیص این موارد اشتباه می شود و بینی های معمولی به اشتباه بینی نوک پهن قلمداد می شود که موجب نگرانی بیمار می شود. گاهی اوقات مشکلات بینی به علت ناهنجاری های غضروفی استخوانی است که راحت تر قابل اصلاح است، ولی درباره بینی نوک پهن هم در صورت تجربه کافی جراح نتایج ایده آلی خواهد بود.

 از میان کسانی که بینی نوک پهن دارند، چه کسانی بهتر است مورد جراحی قرار گیرند؟

برای جراحی زیبایی بینی بهترین افراد کسانی هستند که نقایص مشخصی در بینی شان داشته باشند و از پیش از انجام جراحی زیبایی بینی با جراح همکاری کافی داشته باشند. باید پیش از جراحی زیبایی بینی با پزشک شان صحبت کنند و درباره نتایج عمل جراحی به طور کامل توجیه شوند.

مراحل انجام جراحی زیبایی بینی به طور کامل برایشان توضیح داده شود تا مشکلی در این باره نداشته باشند. 

حال اگر بینی مان گوشتی باشد، باید چه انتظاراتی از نتیجه جراحی زیبایی بینی داشته باشیم؟

هدف از هر جراحی زیبایی بینی، بهبود بخشیدن به وضع ظاهری است نه رسیدن به زیبایی مطلق و کامل. از سوی دیگر، نوع پوست افراد گوناگون با یکدیگر متفاوت است و ممکن است فردی به دلیل نوع پوست صورتش و یا دلایل دیگر، مورد مناسبی برای جراحی زیبایی بینی اش نباشد. اشکالات گوناگون بینی مانند پهن بودن بینی، بزرگ بودن سوراخ های بینی، جعبه ای شکل بودن نوک بینی، افتادگی نوک بینی و... طی جراحی زیبایی بینی افرادی که بینی گوشتی دارند، اصلاح می شود. 

بهترین سن برای جراحی زیبایی بینی چه سنی است؟

به طور معمول، سن مناسب برای عمل زیبایی بینی 18 سالگی است، ولی در صورت کامل بودن رشد جسمی در سنین پایین تر مانند 15 سالگی هم امکان پذیر است و حتی مواردی که به علت تغییر شکل یا انحراف شدید تیغه بینی انسداد کامل ایجاد شده، در سنین پایین تر هم عمل زیبایی بینی محدود با دقت در آسیب نرساندن به مراکز رشد غضروف و استخوان قابل انجام است. 

بعضی ها می گویند، نتایج جراحی بینی نوک پهن با لیزر بهتر از آب درمی آید. درست است؟

استفاده از لیزر در اعمال جراحی سر و گردن به مشکلات خاصی مانند ضایعات پوستی، عیوب انکساری چشم و ضایعات حنجره محدود است، ولی اعمال عمل زیبایی بینی با لیزر بیشتر جنبه تبلیغی و عوام فریبی دارد و در دستان جراح مجرب ضرورتی ندارد.

آنچه که از بینی کاسته یا به آن افزوده می‌شود، معمولا به همان صورت باقی می‌ماند، اما آنچه در مورد بینی نوک پهن صدق  می‌کند، تورم شدیدتر و طولانی‌تر است 

گاهی کسی بینی نوک پهن دارد و در طراحی کامپیوتری بینی قلمی برایش تصویر می شود، ولی در نهایت پس از عمل بینی اش به آن شکل درنمی آید. می توان به این طراحی های کامپیوتری اعتماد کرد؟ 

این متاسفانه از مواردی است که دامن گیر افراد و همکاران جوان می شود چون برای جذب بیمار با ایجاد ذهنیات و تصورات غیرواقعی سطح انتظار بیمار را بالا می برند. چنین کاری حتی در صورت موفقیت آمیز بودن جراحی، نارضایتی بعدی بیمار را در پی خواهد داشت.

بهترین طراحی عمل، در حین انجام عمل زیبایی بینی جراحی است که ضمن حفظ عمل طبیعی بینی، شکل بینی هماهنگ با سایر اعضای چهره باشد و پیش از آن به بیمار این مورد توضیح داده شده باشد. طراحی کامپیوتری هیچ تاثیری در شیوه و نتایج طراحی زیبایی بینی ندارد و جنبه تبلیغاتی دارد.

آیا روش جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت است؟

ابتدا یک نکته را بگویم. در ایران به ندرت ممکن است با کسی برخورد کنیم که فقط بینی نوک پهن یا بینی استخوانی داشته باشد و در اغلب موارد ترکیب هر دو وجود دارد و باید تکنیک‌های مناسب برای هر دو را به کار برد.

در بینی‌های استخوانی مهم‌ترین کار، کاستن از حجم بینی و شکل‌دهی به آن است، در حالی که در بینی‌های گوشتی مهم‌ترین اقدام کاستن بافت از یک قسمت و افزودن بافت به قسمت یا قسمت‌های دیگر است.

بافت افزودنی در اغلب موارد غضروفی است که از تیغه بینی برداشته می‌شود، ولی گاهی به علت سابقه ضربه یا شکستگی یا به دلیل نامشخص تیغه غضروفی بینی، استخوانی می‌شود و قابل استفاده نیست. در این هنگام معمولا انتخاب دوم غضروف گوش است.

لازم به ذکر است که برداشتن غضروف از گوش اثر بسیاری کمی بر جای می‌گذارد و نباید برای افراد نگرانی ایجاد کند.

شکل دادن به بینی نوک پهن بسیار مشکل است و توصیه می‌کنم که فقط توسط جراحان باتجربه انجام شود. 

آیا درست است که بینی نوک پهن برمی‌گردد؟

خیر. آنچه که از بینی کاسته یا به آن افزوده می‌شود، معمولا به همان صورت باقی می‌ماند، اما آنچه در مورد بینی نوک پهن صدق می‌کند، تورم شدیدتر و طولانی‌تر است.

تورم طولانی‌مدت ممکن است منجر به ایجاد بافت فیبروز و در نتیجه در همان حالت پایدار شود.

بنابراین مراقبت‌های پس از عمل زیبایی بینی از جمله دو بالش گذاشتن زیر سر موقع خواب، ماساژ و چسب زدن باید با دقت بیشتر رعایت گردد و طولانی‌تر انجام شود و نیز ممکن است نیاز به تزریق آمپول‌های ضدالتهاب طولانی اثر وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

مراحل عمل زیبایی بینی که باید بدانید

مراحل عمل زیبایی بینی که باید بدانید

1- مشاوره با پزشک
دراین مرحله بیمار با پزشک معالج درمورد چگونگی عمل زیبایی بینی ، هزینه عمل بینی ، میزان بیهوشی بعد از عمل ، نوع بینی و ترخیص از بیمارستان خود سوال هایی درمیان میگذارد و پزشک به آنها پاسخ می دهد.

2- مشاهده کاتالوگ بیماران
بیمار با مشاهده عکس های قبل و بعد از عمل زیبایی بینی بیماران می تواند نسبت به عمل خود تصمیم گیری کند.عکس عمل بینی بیماران قبلی از آنجائیکه با چهره های متفاوت و بینی های متفاوت میباشد میتواند  راهنمای خوبی برای متقاضی عمل زیبایی بینی باشد که به وی این امکان را میدهد که بتواند تصاویر مختلفی از شکل بینی های مختلفی را با هم مقایسه کند.

3- تصمیم بیمار برای عمل زیبایی بینی
پس از اینکه بیمار تصمیم قطعی خود برای عمل زیبایی بینی را گرفت با پرداخت بیعانه و عکسبرداری درمطب می تواند تاریخ عمل خود را مشخص نماید.
4- انجام آزمایشات لازم
پزشک معالج برای بیمار آزمایشات لازم قبل از عمل زیبایی بینی را نوشته و بیمار آنها را انجام می دهد.

5- گرفتن نوبت جراحی زیبایی بینی
دراین جلسه تاریخ دقیق عمل مشخص میشود.پس از مشخص شدن تاریخ جراحی زیبایی بینی بیمار خود را برای جراحی آمادهه میکند. بیمار برگه پذیرش بیمارستان را از پزشک خود دریافت نموده و حدودا 3 روز قبل از جراحی زیبایی بینی به بیمارستان مراجعه کرده و پرونده خود را تشکیل می دهد.

6- انجام عمل زیبایی بینی
بیمار در تاریخی که برای وی مشخص شده است در بیمارستان بستری شده و عمل زیبایی بینی را انجام میدهد و بعدازظهر همان روز می تواند از بیمارستان مرخص شود.

7- بعد از عمل زیبایی بینی
تامپون بینی 3 روز پس از عمل زیبایی بینی با توضیحات قبلی از بینی بیمار خارج می شود و در زمان معین شده توسط پزشک بیمار برای تعویض و یا برداشتن اسپیلینت( گچ ) روی بینی به مطب مراجعه می نماید.

8- آموزش های لازم
در پایان آموزش هایی به بیمار داده میشود از جمله اینکه طریقه و نحوه ی چسب زدن بینی به بیمار گفته میشود و روش هایی جهت مراقبت از بینی توضیح داده میشود.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

جراحی زیبایی بینی فانتزی

جراحی زیبایی بینی فانتزی

جراحی زیبایی بینی یک عمل زیبایی است که اغلب افراد این جراحی را انجام می دهند و با انجام این جراحی تناسب چهره خود را برقرار می کنند. البته خانم ها بیشتر به انجام جراحی زیبایی بینی فانتزی علاقه مند هستند. لازم است که ابتدا با  ویژگی های بینی فانتزی آشنا شوید.

ویژگی های بینی فانتزی :

بینی های فانتزی اغلب کوچک و سر بالا می باشند و با توجه به ساختار چهره کوچک خواهد بود . این نوع بینی که عروسکی نیز نام دارد می تواند چهره را عروسکی و زیبا نماید، البته این نوع بینی به تمامی افراد توصیه نمی شود و در مشاوره های قبل از جراحی زیبایی بینی به فرد امکان یا عدم امکان جراحی بینی فانتزی بیان خواهد شد .

جراحی زیبایی بینی از روی عکس:

بسیاری از مراجعین برای دریافت مشاوره به همراه خود عکسی از هنرپیشه ها و بازیگران معروف می آورند و تمایل بسیاری دارند که بینی آن ها بعد از جراحی زیبایی بینی دقیقا به همان شکل بشود .

اما آیا امکان جراحی زیبایی بینی از روی عکس وجود دارد ؟

خیر، همانطور که می دانید هیچ دو بینی مانند هم نخواهند بود ، ساختار، پوست، جنس و نوع بینی هر فرد منحصر به فرد است و البته نتیجه ی جراحی زیبایی بینی برروی افراد دو قلو نیز مقداری متفاوت خواهد بود . مهم ترین نکته در جراحی زیبایی بینی میزان استحکام غضروف ها و البته جنس پوست است . اگر تمایل به جراحی بینی فانتزی دارید حتما باید پوست نازک و غضروف های محکمی داشته باشید تا در زمان جراحی زیبایی بینی بتوان تغییرات لازم را در آن ایجاد نمود .

مثلما یک فرد با بینی نوک پهن کاندید مناسبی برای بینی عروسکی یا فانتزی نیست زیرا ضخامت پوست در این نوع بینی بسیار  بالا و غضروف های آن بسیار ضعیف است.

به یاد داشته باشید که دریافت مشاوره صحیح و واقع گرایانه در زمان مراجعه به حضور پزشک بسیار تاثیر گذار خواهد بود از این رو در انتخاب جراحی زیبایی بینی دقت کافی را داشته باشید .

ورم و التهاب بعد از عمل زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی ، ورم بینی بعد از جراحی بینی ، مراقبت های بعد از جراحی بینی

ورم و التهاب بعد از عمل زیبایی بینی امری طبیعیست ، این تورم از زمان عمل شروع خواهد شد و به نسبت نوع بینیحتی تا دو سال هم ممکن است ادامه یابد. البته اوج  تورم بینی در دو هفته اول بوده و بتدریج فروکش میکند. تورم در بینی نوک پهن طولانی تر است. این تورم در مقاطع مختلف پس از عمل زیبایی بینی ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.  مثلا در ابتدای صبح معمولا تورم بیشتر است که بتدریج کمتر میشود و یا در بانوان در زمان قاعدگی. توصیه میشود در ۲۴ ساعت اول برای کم شدن کبودی و تورم از کیسه یخ روی گونه ها و پیشانی استفاده شود. همچنین در زمان استراحت سر مقداری از بقیه بدن بالاتر باشد. مصرف زیاد نمک و همچنین قرار گرفتن در زیر نور آفتاب موجب افزایش ورم میشود.

استعمال دخانیات همچون سیگار و قلیان موجب افزایش تورم و توصیه به پرهیز از آن میشود.

پمادهای آنتی بیوتیک و نیز پمادهای ضد التهاب باعث کاهش تورم در محل برش پوست خواهد شد.

تا دو هفته اول چسب بینی کمک به فرم دهی بینی خواهد کرد و بعد از آن باعث کاهش ورم و التهاب بینی بعد از  عمل زیبایی بینی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی