جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

ورم کمتر وکبودی کمتر بعد از عمل

سه فاکتوراساسی که درمیزان ورم وکبودی عمل زیبایی بینی دخیل می باشند ، عبارت اند از :

۱-فاکتورهای مربوط به جراح

۲-فاکتورهای مربوط به بیهوشی

۳-فاکتورهای مربوط به بیمار

 

۱-فاکتورهای مربوط به جراح :

قطعاً هرچقدر عمل زیبایی بینی با ظرافت بیشتری انجام شود ، ورم وکبودی بیمار کمتر خواهد بود .

 

۲-فاکتورهای مربوط به بیهوشی :

بدون شک هر چقدر بیهوشی بهترباشد و فشار خون بیمار حین عمل زیبایی بینی کمتر باشد میزان خونریزی حین عمل و ورم وکبودی پس ازعمل کمتر خواهد بود ، اما  فاکتورهایی که می خواهم در این قسمت به شرح آن ها بپردازم عواملی است که مرتبط با خود بیمارمی باشد .

در هر صورت هر چقدر بینی مشکل تر و به اصطلاح پر کارتر باشد میزان ورم بیشتری خواهد داشت.

 

* به نظر می رسد بیمار بتواند تا با رعایت یکسری نکات و احیاناً مصرف

داروهای خاصی در میزان ورم وکبودی پس از عمل زیبایی بینی تاثیرگذار باشد.

 

۱ – در بیمارانی که پوست ضخیم و چرب دارند توصیه می شود تا از مدتی قبل از عمل زیبایی بینی ، از مصرف غذاهای پرکالری ( یا اصطلاحاً گرمی جات ) پرهیز کنند.

۲ – در بیمارانی که سابقه ابتلاء به جوش های صورت را دارند و در حال حاضر هم جوش های چرکی در صورت خود دارند بهتر است از ۲ الی ۳ هفته قبل از عمل زیبایی بینی تحت نظر یک متخصص پوست ، داروهای ضد جوش مصرف کنند تا پس از عمل زیبایی بینی دچار تورم پوست و شعله ور شدن ضایعات پوستی نشوند.

۳ – مصرف داروهایی مثل آسپیرین ، ویتامین E ( فقط در دوز بالا ) ممکن است ورم و کبودی پس از عمل زیبایی بینی را تشدید نمایند.

۴ – یکی از داروهایی که در بسیاری از منابع علمی در مورد آن ها تاکید شده است ویتامین C می باشد. توصیه شده است بیمار یک هفته قبل از عمل زیبایی بینی ، روزانه یک گرم ویتامین C مصرف کند و این کار را تا یک هفته قبل از عمل ادامه دهد .

۵ – دوتا از داروهایی که مصرف آن ها قبل و بعد از عمل زیبایی بینی می تواند تا حدی از میزان تورم و کبودی کاهش دهد ، عبارت اند از آرنیکا مونتانا  و بروملئین ( Arnica Montana – Bromelain ) که کپسول برومائین تحت عنوان آناهیل در حال حاضر در ایران موجود است .

۶ – قرار دادن سر بالاتر از بدن در هنگام دراز کشیدن می تواند در رفع ورم از سر و صورت مؤثر باشد .

۷ – بهتر است بلافاصله پس از خاتمه عمل زیبایی بینی و زمانی که بیمار به بخش تحویل داده می شود ، نسبت به گذاشتن کمپرس یخ اقدام شود .

۸ – استراحت زیاد در بستر می تواند ورم سر و صورت بیمار را تشدید کند .

۹ – بهتر است پس از عمل زیبایی بینی بیمار به جای استفاده از مواد غذایی پر کالری از غذاهای پر پروتئین ، میوه جات و سبزیجات تازه استفاده کنند .

۱۰ – استفاده از آب میوه های کم شیرین و آب میوه ی تازه ارجح است .

۱۱ – از آن جایی که مصرف زیاد آب میوه آماده و کمپوت ایجاد جوش می کند ، در بیماران مبتلاء به جوش های چرکی باید با احتیاط انجام شود .

۱۲ – در بسیاری از کشور های خارجی وسایلی تعبیه شده است که با ایجاد جریان مغناطیسی زیر پوست از بروز کبودی تا حدی جلوگیری می کنند ( Electromagnetic Patch ) . این پلاک ها روی نسوج گونه قرار گرفته و با چسب به پوست می چسبند . معروف ترین نوع آن تحت نام تجاری Actipatch در کشوری های خارجی قابل تهیه می باشد .

۱۳ – تجربه نشان داده است که بیمارانی که قبل و بعد از عمل زیبایی بینی ، از آناناس طبیعی ، آب کرفس و کلم استفاده می کنند ، کمتر دچار ورم و کبودی می شوند .

۱۴ – در نهایت در بیمارانی که با وجود رعایت نکات فوق دچار کبودی قابل توجه اطراف چشم ها می شوند ، استفاده از پمادهای ویتامین K و پماد یاژل آرنیکا (که متاسفانه در ایران موجود نیستند ) و ماساژ نرم روی پوست می تواند کمک کننده باشد .

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.