جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

بینی های با پوست ضخیم یا اصطلاحا بینی نوک پهن

 * در ابتدا باید عرض کنم که اصطلاح بینی نوک پهن لفظ صحیحی نبوده و بهتر است پوست ضخیم به این بینی ها اطلاق شود ، چون که بینی فاقد منبع عضلانی و گوشت قابل  توجه می با شد .
  • ضخامت پوست در افراد مختلف و نژادهای گوناگون متفاوت است و از آنجاییکه اکثر ضخامت پوست در این افراد را غدد چربی تشکیل می دهند ، لذا این افراد دارای پوست چرب هستند ، یعنی از دهانه غدد چربی پوست آنها ( که بعضا دهانه این غدد در پوست آنها به راحتی قابل رویت است ) مرتبا چربی تراوش می شود .
  • از دیگر خوصوصیات این پوست ها این است که شکل غضروف های نوک بینی از زیر پوست آنها قابل رویت نیست ، حتی در پاره ای موارد شدید ، غضروف قابل لمس نیست .
  • غالبا از ما سوال می شود که  بینی ما بینی نوک پهن است یا غضروفی ؟

در بسیاری موارد می بینیم بینی هم دارای پوست ضخیم است و هم غوز استخوانی دارد پس در بسیاری موارد ، خصوصیات هر دو نوع بینی را همزمان در یک بینی ممکن است مشاهده کنیم .
یکی از روش های ساده برای ارزیابی ضخامت پوست ، لمس پره های بینی با عکس برداری از سوراخ های بینی است .از آنجاییکه تنها قسمت بینی که فقط از دو لایه ضخامت پوست تشکیل شده است لبه پره بینی می باشد ، لذا لمس یا مشاهده این قسمت می تواند معیار خوبی برای میزان ضخامت پوست باشد .
پس از مطالب بالا می توان اینگونه استنباط کرد که ضخامت پوست در بینی نوک پهن شدت وضعف دارد یعنی نباید همه آنها را در یک گروه قرار دهیم .

  • من برای سهولت کار خودم آنها را در چهار گروه ضعیف ، متوسط ، نسبتا شدید و خیلی شدید قرار می دهم .
  • طبعا نتایجی که از عمل زیبایی بینی یک بینی با پوست نسبتا ضخیم بدست می آید در گروه های دیگر حاصل نمی شود ، اما نکته مهم این است که اگر جراح با تجربه باشد یعنی در عمل زیبایی بینی اینگونه بینی ها، تجربه و مهارت داشته باشد ، قطعا نتیجه کار بهتر شدن ظاهر بینی است.
  • سوال بسیار رایج این است که ، بینی نوک پهن یا پوست ضخیم عود می کند و یا به حالت اول بر می گردد ؟

باید عرض کنم در صورتیکه بینی نوک پهن صحیح عمل شود یعنی پایه غضرو فی خوبی گذاشته شود تا از افت نوک بینی در اینده جلوگیری شود ، هرگز پدیده افت مجدد مشاهده نخواهد شد .
اما در مقابل ، اگر جراح کم تجربه ، تمهیداتی برای افت نوک بینی اجرا نکند به محض برداشتن چسب بینی تدریجا به حالت اول و حتی بد تر بر می گردد .

هما نطور که قبلا خدمتتان عرض کردم نتایج  دراز مدت بسیار مطلوب ، با روش صحیح عمل زیبایی بینی به دست می آید و در صورت عدم رعایت این نکات وقتی تدریجا بینی افت کرده ونوک بینی بزگ شود  بیمار اصطلا حا می گوید ، بینی گوشت اضافه آورده . ( که این اصطلاح غلط است . )

  • پس اگر نتایج جراحی بینی نوک پهن ، مثل بینی های غضروفی استخوانی خوب است فرق آنها در چیست ؟

۱-اکثرا بینی با پوست های خیلی ضخیم را نمی تواند طرح عرو سکی یا فانتزی درآورد .
۲-یک بینی بسیار کوچک وباریک نمی تواند ایجاد کند .
۳-نباید سایز بسیار کوچک ایجاد کرد .
۴-نباید قوس زیاد ایجاد کرد .
۵-محل برش پره ها مقداری نمایان می شود ، چون پوست ضخیم جوشگاه خوبی به جا نمی گذارد و جای بخیه ها اندکی پیداست .

  • بیمارانی که پوست ضخیم دارند چه نکاتی را باید رعایت کنند ؟
  • قبل از عمل زیبایی بینی مصرف مواد قندی زیاد ، شیرینی جات ومواد تند ( گرمیجات )را از رژیم غذایی خود حذف کنند و تا زمانی که چسب می زنند این کار را ادامه دهند.
  • در صورتیکه جوشهای پوستی فعال دارند حتما با نظرپزشک جراح خود با متخصص پوست مشورت کنند تا جهت رفع التهابات پوستی اقدام کنند ، چون با زدن چسب روی بینی غالبا جوشهای پوستی شعله ور می شوند ودر نتیجه عمل زیبایی بینی هم موثر است.
  • در پارهای از موارد اینجانب به بیمارانم دارویی تجویز می کنم تا بتواند با کاهش چربی پوست و ضخامت پوست در شکل گیری بینی در دوران نقاهت کمک کند .
  • توصیه می کنم افرادی که پوست ضخیم دارند حتما چسب بینی طولانی تری بزنند و پس از برداشتن چسب نیز تا مدت ها ، در طول شب چسب بزنند .

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.