جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

سوالاتی درباره عمل زیبایی بینی

سوالاتی درباره عمل زیبایی بینی

عدم انجام دقیق و صحیح عمل زیبایی بینی چه عوارضی ممکن است به بار آورد؟

عمل زیبایی بینی به مانند هر جراحی دیگری ممکن است با عوارض همراه گردد. دقت و مهارت جراح و رعایت نکات و دستورات توسط بیمار احتمال وقوع عوارض را به حداقل می رساند. عوارضعمل زیبایی بینی را به دو دسته می توان تقسیم کرد:

۱- عوارض تنفسی که عبارتند از:

چسبندگی های داخل بینی، باقی ماندن انحراف تیغه میانی بینی، تنگ شدگی سوراخ های بینی (کاهش قطر مجرای عبور هوا به میزان نصف منجر به افزایش مقاومت در برابر هوای عبوری نه به میزان دو، چهار یا هشت برابر بلکه به میزان شانزده برابر می شود.) نکته بسیار مهم: بیماران به هیچ وجه به جراح خود برای کوچک کردن پره ها و یا سوراخ های بینی اصرار نکنند.

تنگی دریچه داخلی بینی از وخیم ترین عوارض تنفسی عمل زیبایی بینی است و معمولا در اثر برداشت بیش از حد بافت نرم و غضروف های بینی ایجاد می شود. در حین عمل زیبایی بینی باید دقت زیادی از جانب جراح اعمال شود تا حمایت ایجاد شده توسط این غضروف ها تضعیف نشود.

۲- دسته دوم عوارض عمل زیبایی بینی یعنی عوارض زیبایی مشتملند بر: بینی زینی شکل که پیامد برداشت بیش از حد قوز استخوانی و یا غضروفی است، انحراف گنبد استخوانی یا غضروفی بینی به علت اصلاح ناکامل انحراف تیغه میانی بینی، جداشدگی قسمت های استخوانی و غضروفی از یکدیگر، فرو رفتگی پره های بینی به دنبال برداشت بیش از حد غضروف های پره های بینی با هدف جمع کردن نوک بینی، برداشت بیش از حد پوست پره های بینی، بالا رفتن بیش از حد نوک بینی، باریک شدگی بیش از حد نوک بینی و افتادگی نوک بینی.

تشخیص دقیق، ارزیابی کامل و صحیح پیش از عمل زیبایی بینی، انتخاب کاندید مناسب عمل زیبایی بینی توسط جراح و انتخاب درست جراح توسط بیمار از عواملی هستند که با اتکا به آنها می توان میزان بروز پیشامدهای نامطلوب عمل زیبایی بینی را کاهش داد.

علت گرفتگی بینی پس از عمل زیبایی بینی چیست؟

گرفتگی و انسداد بینی پس از جراحی بینی (عمل زیبایی بینی) در چند هفته اول پس از جراحی امری طبیعی است و ناشی از تورم مخاط بینی و تجمع Crust در حفرات بینی است. در  روزهای اول پس از عمل زیبایی بینی، گرفتگی بینی در بیمار با شستشوی بینی با نرمال سالین مرتفع می گردد. شستشو با نرمال سالین منجر به خروج ترشحات و بهبود التهاب و تورم مخاط بینی می گردد. از طرفی میتوان با نرمال سالین سرد در مواقع خونریزی اقدام به شستشوی بینی و کنترل خونریزی نمود. برخی اوقات نیز میتوان با کورتیکواستروییدهای موضعی روند کاهش التهاب و تورم مخاطی را تسریع نمود.

۴۸ تا ۷۲ ساعت نیز می توان از قطره فنیل افرین یا نفازولین استفاده نمود، البته نه به کرات. استفاده مکرر از فنیل افرین یا نفازولین موضعی منجر به آسیب مخاط بینی می گردد.

اما برخی اوقات علی رغم بهبود التهاب و تورم مخاط بینی، گرفتگی بینی در بیمار مرتفع نمی گردد. علل انسداد بینی پس از عمل زیبایی بینی مشتمل است بر:

انحراف سپتوم بینی

تنگی و ناکارآمدی والو داخلی بینی

ناکارآمدی والو خارجی بینی

هیپرتروفی (بزرگ شدگی) شاخک

چسبندگی های مخاطی.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.