جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

قبل از جراحی بینی به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از جراحی بینی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • قبل از انجام عمل زیبایی بینی باید بیمار ناشتا باشد ، خالی بودن معده موجب می شود که بیهوشی خطری برای بیمار نداشته باشد .

  • دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی از استعمال سیگار و دخانیات پرهیز کنید ، زیرا سیگار به دلیل داشتن نیکوتین زمینه تنگ شدن رگهای خونی می شود ، هم چنین نیکوتین پس از عمل زیبایی بینی سبب اختلال در گردش خون می شود .
  • از مصرف داروهای نظیر آسپیرین از دوهفته قبل از عمل اجتناب شود ،زیرا مصرف داروهای نظیر آسپیرین سبب جلوگیری از انعقاد طبیعی خون می شود .
  • قبل از انجام عمل زیبایی بینی بیمار باید پزشک جراح بینی را از تمامی بیماری های که دارد آگاه سازد حتی اگربیماری سرماخوردگی ساده باشد .
  • قبل از عمل از مصرف مسکن ها و داروهایی که رقیق کننده ی خون هستند خودداری کنید.
  • انجام آزمایش هایی که پزشک به شما دستور داده است ا پشت گوش نیندازید.
  • به دلیل اینکه نیاز است بیمار ۴۸ ساعت پس از عمل زیبایی بینی از کمپرس سرد استفاده نماید.

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی چیست؟

  • صبح روز بعد از عمل زیبایی بینی می توانید مرخص شوید و به منزل بروید . در موارد خاص بیش از یک شب خواهید ماند
  • جهت کاهش درد می توانید از قرص استامینوفن کدئین هر ۴ الی ۶ ساعت استفاده نمایید
  • در زمان استراحت سر در زاویه ۴۵ درجه بالاتر از سطح بدن قرار گیرد . (چند بالش زیر سر بگذارید) و سر خود را به سمت چپ و راست نچرخانید .
  • گاز جلوی بینی را در صورت خونی شدن تعویض نمایید . معمولا تا ۲۴ ساعت و گاهی بیشتر ترشحات خونی ادامه دارد ، چناچه بیش از حد معمول باشد اطلاع دهید.
  • دو تا سه روز پس از عمل زیبایی بینی می توانید حمام کنید (بدن و سرتان را بشویید )ولی اسپیلنت (گچ) روی بینی خیس نشود
  • روز هفتم بعد از عمل زیبایی بینی جهت برداشتن اسپیلنت (گچ) بینی مراجعه نمایید .
  • معمولا از روز چهارم و قطعا از روز هفتم می توانید فعالیت های معمول خود را شروع نمایید . سر خود را پایین نیندازید و فعالیت هایی که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهندانجام ندهید .
  • فعالیت ورزشی سبک را از هفته سوم تا چهارم به بعد می توانید شروع نمایید
  • استخر از هفته هشتم به بعد می توانید استفاده نمایید ولی شیرجه نزنید و به عمق آب نروید
  • ضمن تعویض گاز جلوی بینی چناچه خون و یا لخته اطراف نوک بینی و لب وجود داشته باشد با سرم تمیز نمایید ، می توانید محل بخیه ها را با پماد چشمی تتراسایکلین یا جنتامایسین چشمی کمی چرب نمایید .

بنابر گفته های بالا نیاز است که قبل از گرفتن هر تصمیمی برای انجام عمل زیبایی بینی با پزشک جراح بینی مشاوره ای داشته باشید و با توجه به گفته های وی در این باره تصمیم بگیرید تا بتوانید این عمل زیبایی بینی را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی

اکثر افراد بعد از عمل زیبایی بینی درباره ی مشکلات تنفسی بعد از جراح بینی ابراز نگرانی می کنند وبا مثال زدن اطرافیان خود که بعد از جراحی زیبایی بینی دچار مشکلات تنفسی شده اند  از این بابت مضطرب هستند .بعد ازگذشتن  چند روز از عمل زیبایی بینی افراد با داشتن ورمی که به دلیل اقدامات انجام شده روی بینی شکل گرفته است احساس گرفتگی می کنند و به جراحح خود می گویند که بینی ما پر است.این ورم و گرفتگی که کاملا طبیعی است به مرور زمان از بین می رود و بینی بعد از چندین ماه به حالت طبیعی خود باز می گردد و نتیجه عمل زیبایی بینی را بعد از گذشت چند ماه می توان به وضوح دید.اختلال در تنفس و کیپ شدن بینی به دلایل عارضه های فیزیولوژیکی است ،خط مخاطی بینی به طور طبیعی به تغییرات ایجاد شده و ورم ها ازز خود واکنش نشان می دهد.حتی اگر راه عبور هوا با ز باشد به دلیل ورم مخاط برای مدت کوتاهی راه تنفس، اندکی مسدود شده است.همه ی نکات گفته شده باعث احساس گرفتگی سوراخ های بینی بعد از چند هفته ی عمل زیبایی بینی است. مانند هر عمل جراحی که با برش و زخم همراه است این رویه باید طی شده و تنفس دوباره به حالت عادی بازمیگردد.

توصیه هایی برای بهتر شدن مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی

  • اگر دارای آلرژی مرتبط به بینی هستید باید بیشتر مراقب بینی خود باشید و از هرگونه عاملی مانند گرد و غبار ،خز ،اسپری های خوشبو کننده و … که باعث می شود حساسیت شما بروز پیدا کند خودداری کنید.
  • از بلند کردن شی سنگین بپرهیزید و کمتر برای انجام کارهای خود خم شوید و در زمان خواب تا جایی که در خوابتان اختلال ایجاد نمی کند زیر سر خود را بلند کنید.
  • اگر جراح بینی مراقبت های خاصی پس از عمل زیبایی بینی را به شما پیشنهاد کرده است حتما آنها را اجرا کنید و داروهای مخصوص، برای کاهش ورم در صورت تجویز پزشک ،به  موقع مصرف شود.
  • محلول های نمکی برای شست و شوی بینی می تواند در امر مشکلات تنفسی بینی مفید واقع شود.
  • از استفاده نمک،نوشیدنی های الکلی ،سیگار به طور جدی خودداری کنید چون باعث بیشتر شدن ورم می شود.
  • از گرفتن دوش آب گرم خودداری شود.

استفاده از  هر گونه ویتامین ها و مکمل ها در رژیم غذایی  برای کنترل کردن ناهنجاری های تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی با مشورت پزشک ،می تواند مفید واقع شود.

اگر پس از چند ماه که تورم ها و زخم ها رو به بهبودی رفتند مشکلات تنفسی همچنان ادامه پیدا کرد باید به جراح خود مراجعه کرده تا برای بهبودی شما درمانی را در نظر بگیرد.

طریقه چسب زدن بینی بعد از عمل زیبایی بینی

در عمل زیبایی بینی ،زدن چسب یکی ازمهم ترین اقدامات پس ازجراحی است.

اگر بخواهید چسبی که از قبل روی بینی زده شده است برداشته شود ابتدا باید چسب ها را بشوییم در حین شستن باید توجه داشت که چسب ها کنده نشود و چسب ها به طور کامل خیس شود حال در شرایطی که صورت خیس است چسب ها را به آرامی از سطح پوست جدا می کنیم.

بینی را خشک کرده و اگر پوست بینی بر اثر چسب ،چرب شده است از الکل برای برطرف کردن این مشکل می توان استفاده کرد.

چسب ها  به اندازه و ابعاد مناسب بریده شده و از بالای بینی چسب زدن را آغاز می کنیم پس از گذاشتن یک برش از چسب ،چسب بعدی باید به گونه ایی زده شود که نیمی از چسب قبلی را بپوشاند و چسب ها تا سمت نوک بینی گذاشته می شود.

برای زدن چسب نوک بینی دقت بیشتری   را به کار بگیرید.دو عدد چسب بصورت طولی در امتداد موازی با سطح روی بینی  طوری میچسبانیم که در زیر نوک بینی به هم برسند وزیر برجستگی نوک بینی را بدون فشار نگه دارند. سپس مقداری از چسبها که به هم رسیدند باقی میگذاریم و بقیه چسب را میبریم، ویک چسب باریک را برای خواباندن دو لبه چسب باقیمانده زیر نوک بینی به صورت عرضی میچسبانیم.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.