جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

تورم و کبودی صورت بعد از عمل زیبایی بینی چقدر طول می‌کشد؟

تورم و کبودی صورت بعد از عمل زیبایی بینی چقدر طول می‌کشد؟

تورم و کبودی صورت بعد عمل زیبایی بینی به میزان کار بینی و ساختار بافتی بیمار بستگی دارد. بینی‌های که حداقل دستکاری را دارند کمتر و بینی‌های با مشکلات بیشتر که نیازمند اقدامات تهاجمی‌تری روی استخوان بینی هستند بیشتر موجب تورم و کبودی صورت می‌شوند. از طرف دیگر ساختار بافتی بیمار و نوع پوست وی از نظر روشنی یا تیره‌گی در تورم و به خصوص در میزان کبودی نقش به سزایی دارد.

معمولاً کبودی و تورم صورت تا حد زیادی طی هفته اول بعد جراحی بینی استخوانی از بین می‌رود و ندرتاً ممکن است به هفته دوم بکشد. خونریزی‌های زیر ملتحمه چشم‌ها که موجب قرمز شدن سفیدی چشم می‌شوند معمولاً برای جذب به مدت زمان بیشتری نیاز دارند که حتی ممکن است یک ماه طول بکشد. برای کاهش میزان تورم و کبودی صورت معمولاً کمپرس سرد بهه طور متناوب و پوزیشن سربالا حین خواب در روزهای اول بعد جراحی بینی استخوانی توصیه می‌گردد. در صورت باقی ماندن کبودی زیر چشم می‌توانید از کرم‌های موضعی حاوی آرنیکاا مثل demu La farrerrr برای کاهش آن استفاده کنید.

بعد از عمل زیبایی بینی می‌توانم رانندگی کنم، می‌توانم مسافرت هوایی داشته باشم؟

رانندگی از روز دوم و سوم بعد عمل زیبایی بینی در صورت مناسب بودن حال عمومی موردی ندارد مسافرت هوایی از هفته دوم بعد عمل که اسپلنت یا گچ از روی بینی شما برداشته شده و  روی بینی چسب زده می‌شود امکا‌ن‌پذیر است.

آیا مصرف سیگار و قلیان بعد عمل جراحی زیبایی بینی مجاز است؟

با توجه به اینکه سیگار روند ترمیم بافتی را بتأخیر می‌اندازد. بنابر این توصیه می‌گردد که حداقل 10 روز تا یک هفته قبل از عمل زیبایی بینی قطع گردد. مصرف سیگار بعد از عمل هم به علت فوق و هم این‌که موجب تورم مخاط داخل بینی و تشدید به مشکل تنفسی بعد عمل زیبایی بینی می‌شود باید به مدت حداقل 10 روز قطع شود و بعد آن هم به میزان کم بایستی استفادهه شود. مصرف قلیان نیز مثل سیگار به مدت چند هفته بعد از عمل زیبایی بینی قطع گردد.

چگونه بعد از عمل زیبایی بینی داخل بینی را شستشو دهیم؟

بعد از عمل زیبایی بینی در هفته‌های بعد از عمل جهت جلوگیری از تجمع ترشح و خونابه داخل بینی و گرفتگی آن توصیه می‌گردد روزانه دو بار شستشوی داخل بینی با سرم شستشو انجام شود. برای انجام این کار از داخل سرم مخصوص شستشو داخل سرنگ 10 یا 20 cc کشیده سپس بدون سر سوزن نوک پیستون سرنگ را داخل بینی وارد کرده و با فشار ملایم سرم را داخلل بینی می‌کنیم، سرم بعد شستشوی داخل از طریق دهان یا بینی خارج می‌شود و ترشحات را هم‌زمان خالی می‌کند. لازم به ذکر است که فین کردن در 3 هفته اول ممنوع است و نباید سرم را با فشار از داخل بینی خارج کرد.

بینی من کج و نامتقارن است می‌توان انتظار اصلاح کامل را داشت؟

بینی‌هایی که کج بوده و یا روی بستر نامتقارن و کج صورت قرار می‌گیرند علی‌رغم اینکه بعد از عمل زیبایی بینی به لحاظ کجی و عدم تقارن تا حد زیادی اصلاح می‌شوند ولی ممکن است بسته به شرایط بینی و صورت به طور کامل درست نشده و مقداری از انحراف و کجی آن باقی بماند. بنابر این لازم است با آگاهی از این مسئله تصمیم درستی برای عمل گرفته و انتظاراتت غیرواقع از عمل زیبایی بینی نداشته باشید.

بینی من بدنبال جراحی زیبایی بینی قبلی نیازمند عمل ترمیمی است کی می‌توانم اقدام کنم؟

عمل ترمیمی بعد از عمل زیبایی بینی قبلی نیازمند طی زمانی است که در این مدت هم تورم بینی به طور کامل از بین رفته و تغییرات قابل برگشت و موقت بینی رفع می‌شوند و فرم بینی به وضعیت با ثباتی می‌رسد و هم این‌که وضعیت و ساختار بافتی بینی بعد از جراحی زیبایی بینی قبلی کم‌کم به حالت نرمال بر می‌گردد بطوری که جراح قادر به جدا کردن راحت بافت‌ها و کارر مجدد مطمئن روی سیستم اسکلتی بینی خواهد بود. این زمان حداقل یک سال می‌باشد. در صورتی‌که برای دومین و سومین بار بینی نیازمند عمل ترمیمی بینی باشد این زمان بایستیی طولانی‌تر بوده و حداقل فاصله زمانی 2 الی 33 سال لازم خواهد بود.

نحوه تغذیه بعد از عمل زیبایی بینی چگونه است؟

روز عمل بهتر است از مایعات با غذاهای آبکی استفاده کنید. از فردای روز عمل زیبایی بینی می‌توانید غذاهای معمولی که نیاز به جویدن زیاد ندارند استفاده کنید در هفته‌های اول بعد عمل زیبایی بینی باید از خنده و صحبت بی‌رویه و غذاهای سفت که نیازمند جویدن زیاد هستند و مصرف آدامس پرهیز نمایید.

آیا به عنوان مدل یا الگوی جراحی زیبایی بینی می‌توان عکس یکی از دوستان را نشان داد؟

بعضی افراد در جلسه مشاوره به عنوان مدل یا الگو عکس یکی از دوستان یا هنرپیشه یا فرد دیگری را نشان می‌دهند و انتظار دارند که بینی بعد عملشان شبیه آن شود باید خاطر نشان کرد که این مسئله امکان‌پذیر نیست و جراح شما با دیدن عکس فقط دید کلی نسبت به سلیقه شما پیدا می‌کند و تشابه جزئیات و کامل بینی شما با عکس میسر نخواهد بود چون زمینه اولیه بینی در نتیجه کار تأثیر به سزایی دارد و مسلماً زمینه اولیه متفاوت نتایج متفاوتی در پی خواهد داشت و نباید انتظار نتیجه یکسان از عمل داشت. ممکن است عکس بینی پیشنهادی شما کاملاً استخوانی باشد ولی زمینه بینی شما گوشتی، در این صورت انتظار شما غیرواقع خواهد بود. در کل با این کار جراح شما صرفاً با نظر و سلیقه شما بیشتر آشنا می‌شود.

چرا تعرفه‌‌های اعمال زیبایی و جراحی زیبایی بینی متفاوت است؟

تعرفه عمل زیبایی بینی با توجه به محل عمل و سابقه و توان جراح، بین همکاران و در شهرهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. مراکز جراحی زیبایی بینی نیز با توجه به کیفیت خدمات تعرفه‌های متفاوتی دارند که در هزینه کلی عمل زیبایی تأثیر گذار است. بایستی توجه کرد که صرفاً هزینه بالا و یا پایین جراحی بینی استخوانی یا اعمال پلاستیک الزاماً نشان دهنده کیفیتت  کار نبوده و در انتخاب جراح فاکتورهای بسیار مهم‌تری وجود دارد که بایستی لحاظ شود.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.