جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

توصیه های بعد از عمل زیبایی بینی

توصیه های بعد از عمل زیبایی بینی

  1. استفاده از کمپرس سرد به خصوص در 24 ساعت اول بعد از عمل زیبایی بینی توصیه می‌شود. ولی اثر مثبت آن تا 72 ساعت نیز عنوان شده بنابر این به طور متناوب تا آن زمان می‌توانید از کمپرس سرد بهره ببرید برای این منظور می‌توانید از کمپرس‌های آماده یا از قالب یخ در کیسه نایلونی استفاده کنید کمپرس باید طوری روی صورت قرار گیرد که گونه‌ها –– بینی و پیشانی را بپوشاند.
  2.  وضعیت درازکش موجب افزایش تورم صورت و بینی می‌شود پس بعد از عمل زیبایی بینی در حد معمول دراز کشیده و شب حین خواب باید سر نسبت به بدن با زاویه 45 – 30 درجه قرار  گیرد برای این منظور می‌توانید از دو بالش برای زیر سر استفاده کنید. سعی کنید بیشتر به صورت طاق باز بخوابید.
  3. بعد از عمل زیبایی بینی به علت اثر داروهای بیهوشی روی سیستم گوارشی تا 6-4 ساعت نباید چیزی میل شود بعد از آن ابتدا کمی آب نوشیده در صورت تحمل آبمیوه و سپس به تدریج غذای نرم میل شود.
  4. در هفته اول بعد از جراحی بینی استخوانی بایستی از خوردن غذاهای سفت پرهیز شود.
  5.  بعد از عمل زیبایی بینی برای شما دارو شامل آنتی‌بیوتیک و مسکن تجویز خواهد شد مصرف آنتی‌بیوتیک تا انتهای دوره درمانی الزامی است ولی مصرف مسکن به آستانه درد هر  بیمار بستگی دارد مصرف داروهای مثل آسپرین و ایندومتاسین و بروفن به علت افزایش خونریزی ممنوع بود. ولی از استاتیوفن ساده یا کدئین می‌توان استفاده کرد.
  6. خونریزی و کبودی بعد از جراحی بینی استخوانی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که می‌تواند مرتبط به کار و متد جراح و یا مرتبط به بیمار باشد با روش‌های نوین رینوپلاستی میزان خونریزی و کبودی عمل زیبایی بینی به حداقل رسیده و در درصد زیادی از بیماران در هفته اول بعد از عمل کاملاً از بین می‌رود.
  7.  در انتهای عمل داخل بینی شما تامپون تعبیه می‌گردد که روز بعد از عمل زیبایی بینی خارج خواهد شد زیر بینی شما گاز کوچکی قرار داده می‌شود تا خونابه‌های خارج شده از بینی را در 24 ساعت اول به خود جذب کند شما می‌توانید در صورتی‌که گاز فوق بیش از حد خونی شود آن را با احتیاط عوض کنید در بعضی شرایط به جای تامپون داخل بینی، اسپلینتت داخلی گذاشته می‌شود که وسیله‌ای پلاستیکی و دارای لوله‌ای برای تنفس است که معمولاً بعد از 10-7 روز از بینی خارج می‌شود.
  8. از فردای بعد از جراحی زیبایی بینی انجام کارهای سبک و روزانه بلامانع است ولی از فعالیت‌های فیزیکی سنگین تا چند هفته پس از عمل باید اجتناب شود.
  9.  در هفته اول که گچ یا Splint روی بینی است به منظور جلوگیری از جابجایی آن بایستی از لباس‌هایی استفاده شود که از جلو با دکمه یا زیپ باز و بسته شوند و باید از پوشیدن لباس‌هایی که از روی سر کشیده می‌شوند اجتناب کرد.
  10. اگر از عینک استفاده می‌کنید در هفته اول که Splint روی بینی است استفاده آن از روی Splint بلامانع است ولی بعد از برداشتن Splint تا 6 هفته نباید از عینک استفاده شود.
  11. در این مدت می‌توان از لنزهای تماسی استفاده کرد و یا با احتیاط به نحوی که وزن عینک روی بینی نباشد از آن استفاده شود برای این منظور باید پل وسط عینک را با چسب به پیشانی چسباند تا پایه آن روی پشت بینی فشار نیاورد.
  12.  معمولاً Splint روی بینی یک هفته بعد از عمل زیبایی بینی برداشته می‌شود در طی این مدت بایستی از خیس کردن آن خودداری کرد در صورت نیاز به استحمام باید گردن به پایین شسته شود و موها از پشت با دوش دستی شستشو شود بدون اینکه پانسمان خیس و شل شود روزی که برای برداشتن گچ به مطب مراجعه می‌کنید می‌توانید قبل از آن استحمامم کامل نموده و پانسمان را زیر دوش خیس کنید.
  13.  فعالیت‌های ورزشی و شنا تا 6 هفته بعد از عمل زیبایی بینی ممنوع است پس از آن به تدریج می‌توانید ورزش را با فعالیت‌های سبک و زمان کم شروع کنید. انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌هایی که احتمال ضربه وجود دارد (مثل شیرجه واسکی) 6-4 ماه پس از عمل زیبایی بینی توصیه می‌شود.
  14. بعد از عمل پوست بینی به نور مستقیم آفتاب حساس خواهد بود بنابر این لااقل به مدت 6 ماه باید از تابش مستقیم آفتاب به پوست بینی جلوگیری شود اگر بالاجبار در معرض آفتاب هستید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود.
  15. فشار آوردن و ضربه به بینی در ماه اول بعد از عمل زیبایی بینی مشکل‌ساز خواهد بود بنابر این از دستکاری خودسر  بینی باید پرهیز شود. انجام ماساژ با نظر جراحتان بلامانع است برای جلوگیری از خونریزی فین کردن در سر 3 هفته اول ممنوع است در صورت بروز عطسه با دهان باز عطسه کنید تا به بینی شما فشار وارد نگردد افرادی که  سابقه آلرژی داشته و بهه طور مکرر دچار عطسه می‌شوند می‌توانند از قرص آنتی‌هیستامین استفاده کنند.
  16.  برای بهبود نتیجه نهایی و کاهش عوارض سعی کنید به خصوص در 2 هفته اول بعد از جراحی زیبایی بینی از صحبت کردن زیاد و خنده و گریه پرهیز کنید هم‌چنین در طی مدت فوق نباید از غذاهای سفت و آدامس استفاده شود، شما می‌توانید از روز بعد از عمل زیبایی بینی از مسواک نرم استفاده کنید.
  17. مصرف سیگار، و قلیان مخصوص در دو هفته اول بعد از جراحی بینی استخوانی ممنوع است زیرا باعث افزایش تورم داخل و خارج بینی شده و ترمیم بافتی را به تأخیر می‌اندازد.
  18.  نکته بسیار مهم بعد از عمل زیبایی بینی این است که به هیچ عنوان نباید در مورد نتیجه عمل زود قضاوت کنید تثبیت فرم نهایی بینی شما نیاز به گذشت حداقل 12-6 ماه دارد مخصوصاً در بینی‌های گوشتی این زمان طولانی‌تر است در هفته‌های اول بعد از عمل زیبایی بینی شما پهن و بزرگ، نوک آن شدیداً متورم و کل بینی غیرعادی به نظر می‌رسد اینن  مسأله نباید شما را مأیوس و نگران کند تورم بینی شما ممکن است در دو سمت یکسان نبوده و همین مسأله بینی را نامتقارن نشان دهد.
  19. هم‌چنین ممکن است احساس کرختی و بی‌حسی در روی بینی بخصوص در نوک آن داشته باشید که این موارد نیز در هفته‌های اول طبیعی هستند. به اظهار نظر افراد که ممکن است از روی ناآگاهی باشد توجه نکنید و اگر سؤال یا نکته مبهمی برایتان مطرح است، جراح خود در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.