جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

کلیات جراحی بینی

کلیات جراحی بینی

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی از شاخه های جراحی پلاستیک می‌باشد. کاربرد مهم این جراحی بازسازی بینی به منظور اصلاح گرفتگی بینی و تغییر شکل ظاهری و زیبا سازی بینی است. عمل زیبایی بینی معمولاً توسط متخصص گوش و حلق و بینی انجام می‌شود. اهمیت فانکشن بینی به عنوان اولین قسمت دستگاه تنفسی موجب شده که امروز بسیاری از متقاضیان عمل زیبایی بینی متخصصین گوش و حلق و بینی را جهت این عمل برگزینند.
هدف اصلی در عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) ایجاد یک بینی زیبا و بدون مشکل تنفسی و متناسب با سایر اجزا صورت است. نباید تنها با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه مناسب ترین بینی، بینی است که با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد. 
در مورد فرم بینی باید در جلسه مشاوره قبل از عمل زیبایی بینی، پزشک و بیمار به توافق برسند تا بهترین نتیجه حاصل شود. در نهایت اگر تفاهم حاصله منجر به جراحی گردد بیمار پس از عمل زیبایی بینی شاد و خوشحال و راضی خواهد بود.
باید به یاد داشت که بینی ممکن است از منظر یک فرد زیبا و جذاب باشد ولی از دیدگاه فرد دیگر جذاب نباشد، به همین دلیل هر شخص باید خود رضایت کامل از عمل زیبایی بینی اش داشته باشد.
ممکن است به پیشنهاد جراح بینی بخش‌های دیگر صورت نظیر چانه و گونه نیز مورد عمل زیبایی بینی قرار گیرد تا تمامی عناصر صورت متناسب و زیبا گردند. با هدف برقراری این تناسب است که جراح بینی به برخی بیماران توصیه به انجام اعمال جراحی گونه و چانه و … همزمان با عمل زیبایی بینی می کند.

عمل زیبایی بینی چگونه انجام می‌شود؟

عمل زیبایی بینی یک عمل جراحی پیچیده است. بسیاری بر این باورند که  این عمل جراحی تنها به منظور زیبا نمودن شکل ظاهری بینی انجام می پذیرد. ولی نکته مهم در عمل زیبایی بینی این است که طی این عمل جراحی اشکالات مهم و اصلی بینی نیز مرتفع می گردد. بسیاری بیماران به دلیل آسیب ‌ها و مشکلات مدیکال نیاز به این عمل زیبایی دارند. برخی افراد نیز دچار مشکلات تنفسی به دلیل فرم و شکل بینی هستند، در این شرایط جراح علاوه بر بازسازی بینی که موجب بهبود تنفس بیمار می گردد شکل و ظاهر بینی را با عمل زیبایی بینی اصلاح می کند. به این ترتیب با اصلاح وضعیت تنفسی، فرد زندگی نرمال و خوبی خواهد داشت.
عمل زیبایی بینی به دو شکل باز و بسته انجام می‌شود. در روش باز با یک برش در زیر بینی، پوست بینی از اسکلت استخوانی-غضروفی جدا شده و بلند می گردد. در روش باز دست جراح بینی بسیار بازتر است. ولی عمل زیبایی بینی به روش بسته بدون برش پوستی مذکور انجام می پذیرد. در جراحی بینی به روش بسته تمام برش‌ها داخل بینی قرار دارد. معمولاً زمانی از روش باز استفاده می‌شود که جراح بخواهد در فرم بینی تغییر قابل توجه و عمده ای ایجاد کند. لازم به ذکر است که برش پوستی در جراحی باز بسیار کوچک است و به راحتی پس از عمل زیبایی بینی ترمیم می گردد. 

چه افرادی به عمل زیبایی بینی نیاز دارند؟

معمولاً بهترین کاندیدا ها برای عمل زیبایی بینی افرادی هستند که بینی نامتقارن دارند و یا بخشی از بینی آن‌ ها شکل کلی بینی را خراب کرده است. افرادی که بینی بزرگ و بسیار پهن و یا حتی بسیار کوچک دارند معمولاً کاندیدای مناسبی برای بهبود شکل ظاهری بینی از طریق عمل زیبایی بینی هستند.
دیگر افرادی که به عمل زیبایی بینی نیاز دارند بیمارانی هستند که دچار مشکلات ساختاری در بینی هستند. مشکلاتی که باعث می‌شود کیفیت زندگی کاهش پیدا کند.
معمولاً تصادف و یا وارد شدن ضربه به بینی از مهم‌ترین عوامل تغییر فرم بینی هستند. در اینگونه موارد نیز فرد کاندیدای مناسبی برای عمل زیبایی بینی می‌باشد.

مزایای عمل زیبایی بینی چیست؟

فردی که غالب اوقات دچار گرفتگی بینی است، و یا فردی که بواسطه نازیبایی شکل ظاهری بینی اعتماد به نفس کافی ندارد با جراحی بینی می‌تواند زندگی خود را تغییر دهد.
بسیاری از افراد پس از عمل زیبایی بینی و رفع مشکلات ساختاری با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه به فعالیت‌ های روزمره خود می‌پردازند. فعالیت‌ هایی نظیر دویدن، شنا و یا حتی خوانندگی.

هزینه عمل زیبایی بینی چقدر است؟

هزینه عمل زیبایی بینی بر حسب اینکه بینی چه میزان نیاز به تغییر دارد و چه اقداماتى حین عمل باید انجام پذیرد متفاوت است. این رقم بین سه تا شش میلیون تومان متغیر است. لازم به ذکر است که هزینه مرکز جراحی نیز در مبالغ فوق پیش بینی شده است. هزینه عمل ترمیمی بینی نیز بر حسب ایرادات بینی و دفورمیتی های به جا مانده از جراحی اول متفاوت است.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.