جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی چیست؟

نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی چیست؟

می گویند جراحی های بینی نوک پهن خوب از آب درنمی آید، ولی اگر بینی تان استخوانی باشد، نتایج جراحی ایده آل تر است. می گویند اگر بینی گوشتی دارید، پس از جراحی دوباره گوشت اضافی می آورد و یا آن شکل دلخواه را به دست نخواهید آورد و... . اینها برخی از شنیده هایی است که افرادی را که بینی نوک پهن دارند و از شکل بینی شان راضی نیستند، از تیغ جراحی می ترساند.

«اصلاح بینی نوک پهن با جراحی زیبایی به خوبی امکان پذیر است و اگر اصولی انجام شود، نتیجه مطلوب داشته و به اصطلاح با برگشت همراه نخواهد بود. 

اصول اصلاح در این بینی ها تا حدودی با بینی هایی که اشکالشان فقط برجستگی استخوانی واضح است، متفاوت می باشد و توجه نکردن به این تفاوت هاست که سبب بروز نارضایتی بعد از عمل زیبایی بینی می شود. 

هدف از عمل زیبایی بینی در بینی های گوشتی فرم دادن به بینی در راستای متناسب شدن آن با سایر اجزای صورت است نه صرفا کوچک کردن آن! 

جراحی زیبایی بینی که فقط با هدف کوچک کردن بینی انجام می شوند، علاوه بر مشکلات تنفسی از نظر ظاهری نیز در درازمدت مطلوب نخواهند بود. 

با توجه به اینکه حمایت اسکلتی بینی های گوشتی ضعیف است، جهت شکل دادن به بینی و خوش فرم کردن آن ابتدا سایز بینی تعدیل می شود و غضروف هایی که در وضعیت مناسب نیستند جابجا می گردند. سپس ساختارهای ضعیف توسط پیوندهای غضروفی تقویت می شود.

سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی بینی 18 سالگی است، ولی در صورت کامل بودن رشد جسمی در سنین پایین تر مانند 15 سالگی هم امکان پذیر است

ضخیم بودن پوست یک عامل محدود کننده است. پوست ضخیم قابلیت چسبیدن کامل به اسکلت کوچک شده زیر خود را ندارد. در نتیجه بینی های کوچک شده در برخی مناطق بخصوص ناحیه بالای سر بینی برجستگی پیدا می کند و سبب می شود علیرغم جراحی زیبایی بینی، سر بینی همچنان پهن و بدون فرم جلوه کند.

نکته دیگر در جراحی بینی نوک پهن این است که تورم بعد از عمل در این بینی ها طولانی تر است. به عبارت دیگر حداقل یک سال برای فرم گرفتن بینی بعد از جراحی زیبایی بینی، زمان لازم است. 

البته جهت کمک به تسریع بهبودی تورم، اقداماتی نظیر تزریق دارو در موضع تورم با صلاحدید پزشک جراح موثر است. 

نکته آخر اینکه، دستگاه های کوچک کننده بینی هیچ نقشی در تقویت غضروف های ضعیف و تغییر وضعیت آنها ندارند. در نتیجه توصیه به استفاده از آنها به عنوان جایگزین جراحی زیبایی بینی، صرفا انگیزه تجاری دارد و عوام فریبی است.هوشیار باشید!»

شما چه بینی را بینی نوک پهن به حساب می آورید؟

ساختمان بینی از پوست و گوشت و غضروف و استخوان تشکیل شده است. شکل بینی و تناسب اجزای آن در افراد گوناگون با هم تفاوت دارد. خیلی از مواقع در تشخیص این موارد اشتباه می شود و بینی های معمولی به اشتباه بینی نوک پهن قلمداد می شود که موجب نگرانی بیمار می شود. گاهی اوقات مشکلات بینی به علت ناهنجاری های غضروفی استخوانی است که راحت تر قابل اصلاح است، ولی درباره بینی نوک پهن هم در صورت تجربه کافی جراح نتایج ایده آلی خواهد بود.

 از میان کسانی که بینی نوک پهن دارند، چه کسانی بهتر است مورد جراحی قرار گیرند؟

برای جراحی زیبایی بینی بهترین افراد کسانی هستند که نقایص مشخصی در بینی شان داشته باشند و از پیش از انجام جراحی زیبایی بینی با جراح همکاری کافی داشته باشند. باید پیش از جراحی زیبایی بینی با پزشک شان صحبت کنند و درباره نتایج عمل جراحی به طور کامل توجیه شوند.

مراحل انجام جراحی زیبایی بینی به طور کامل برایشان توضیح داده شود تا مشکلی در این باره نداشته باشند. 

حال اگر بینی مان گوشتی باشد، باید چه انتظاراتی از نتیجه جراحی زیبایی بینی داشته باشیم؟

هدف از هر جراحی زیبایی بینی، بهبود بخشیدن به وضع ظاهری است نه رسیدن به زیبایی مطلق و کامل. از سوی دیگر، نوع پوست افراد گوناگون با یکدیگر متفاوت است و ممکن است فردی به دلیل نوع پوست صورتش و یا دلایل دیگر، مورد مناسبی برای جراحی زیبایی بینی اش نباشد. اشکالات گوناگون بینی مانند پهن بودن بینی، بزرگ بودن سوراخ های بینی، جعبه ای شکل بودن نوک بینی، افتادگی نوک بینی و... طی جراحی زیبایی بینی افرادی که بینی گوشتی دارند، اصلاح می شود. 

بهترین سن برای جراحی زیبایی بینی چه سنی است؟

به طور معمول، سن مناسب برای عمل زیبایی بینی 18 سالگی است، ولی در صورت کامل بودن رشد جسمی در سنین پایین تر مانند 15 سالگی هم امکان پذیر است و حتی مواردی که به علت تغییر شکل یا انحراف شدید تیغه بینی انسداد کامل ایجاد شده، در سنین پایین تر هم عمل زیبایی بینی محدود با دقت در آسیب نرساندن به مراکز رشد غضروف و استخوان قابل انجام است. 

بعضی ها می گویند، نتایج جراحی بینی نوک پهن با لیزر بهتر از آب درمی آید. درست است؟

استفاده از لیزر در اعمال جراحی سر و گردن به مشکلات خاصی مانند ضایعات پوستی، عیوب انکساری چشم و ضایعات حنجره محدود است، ولی اعمال عمل زیبایی بینی با لیزر بیشتر جنبه تبلیغی و عوام فریبی دارد و در دستان جراح مجرب ضرورتی ندارد.

آنچه که از بینی کاسته یا به آن افزوده می‌شود، معمولا به همان صورت باقی می‌ماند، اما آنچه در مورد بینی نوک پهن صدق می‌کند، تورم شدیدتر و طولانی‌تر است 

گاهی کسی بینی نوک پهن دارد و در طراحی کامپیوتری بینی قلمی برایش تصویر می شود، ولی در نهایت پس از عمل بینی اش به آن شکل درنمی آید. می توان به این طراحی های کامپیوتری اعتماد کرد؟ 

این متاسفانه از مواردی است که دامن گیر افراد و همکاران جوان می شود چون برای جذب بیمار با ایجاد ذهنیات و تصورات غیرواقعی سطح انتظار بیمار را بالا می برند. چنین کاری حتی در صورت موفقیت آمیز بودن جراحی، نارضایتی بعدی بیمار را در پی خواهد داشت.

بهترین طراحی عمل، در حین انجام عمل زیبایی بینی جراحی است که ضمن حفظ عمل طبیعی بینی، شکل بینی هماهنگ با سایر اعضای چهره باشد و پیش از آن به بیمار این مورد توضیح داده شده باشد. طراحی کامپیوتری هیچ تاثیری در شیوه و نتایج طراحی زیبایی بینی ندارد و جنبه تبلیغاتی دارد.

آیا روش جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت است؟

ابتدا یک نکته را بگویم. در ایران به ندرت ممکن است با کسی برخورد کنیم که فقط بینی نوک پهن یا بینی استخوانی داشته باشد و در اغلب موارد ترکیب هر دو وجود دارد و باید تکنیک‌های مناسب برای هر دو را به کار برد.

در بینی‌های استخوانی مهم‌ترین کار، کاستن از حجم بینی و شکل‌دهی به آن است، در حالی که در بینی‌های گوشتی مهم‌ترین اقدام کاستن بافت از یک قسمت و افزودن بافت به قسمت یا قسمت‌های دیگر است.

بافت افزودنی در اغلب موارد غضروفی است که از تیغه بینی برداشته می‌شود، ولی گاهی به علت سابقه ضربه یا شکستگی یا به دلیل نامشخص تیغه غضروفی بینی، استخوانی می‌شود و قابل استفاده نیست. در این هنگام معمولا انتخاب دوم غضروف گوش است.

لازم به ذکر است که برداشتن غضروف از گوش اثر بسیاری کمی بر جای می‌گذارد و نباید برای افراد نگرانی ایجاد کند.

شکل دادن به بینی نوک پهن بسیار مشکل است و توصیه می‌کنم که فقط توسط جراحان باتجربه انجام شود. 

آیا درست است که بینی نوک پهن برمی‌گردد؟

خیر. آنچه که از بینی کاسته یا به آن افزوده می‌شود، معمولا به همان صورت باقی می‌ماند، اما آنچه در مورد بینی نوک پهن صدق می‌کند، تورم شدیدتر و طولانی‌تر است.

تورم طولانی‌مدت ممکن است منجر به ایجاد بافت فیبروز و در نتیجه در همان حالت پایدار شود.

بنابراین مراقبت‌های پس از عمل زیبایی بینی از جمله دو بالش گذاشتن زیر سر موقع خواب، ماساژ و چسب زدن باید با دقت بیشتر رعایت گردد و طولانی‌تر انجام شود و نیز ممکن است نیاز به تزریق آمپول‌های ضدالتهاب طولانی اثر وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.