جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

عمل جراحی ترمیمی بینی

عمل جراحی ترمیمی بینی

به دلیل پیچیدگی آناتومی بینی و نیز عملکرد حساس آن در تنفس، جراحی زیبایی بینی یکی از مشکل ترین جراحی های زیبایی می باشد. به این خاطر گاهی بعد از عمل نتیجه دلخواه به دست نمی آید. که به دو دلیل می باشد. یا اینکه ارزیابی قبل از عمل زیبایی بینی صحیح نبوده و مختصری ایراد باقی مانده و یا اینکه حین عمل بیشتر یا کمتر برداشته شده است. نیاز به عملل مجدد حدود 15- 5 % موارد طبق آمار و کتب مرجع حتی در دست ماهر ترین جراحان نیز پیش می آید. عمل ترمیمی بینی برخلاف تصور عده ای، جراحی ساده ای نیست زیرا که بافت بینی بهه دنبال جراحی زیبایی بینی اولیه دچار تغییر بافت شده است و یک بافت ترمیمى و سفت تر از بافت اولیه را دارد. هدف از انجام جراحی زیبایی بینی اصلاح ایرادات و مشکلات باقی مانده بعد از عمل می باشد. به این خاطر باید در انتظارات واقع گرا بود. و فقط تمرکز بر آن ایراد مشخص و متمرکز
شود.

زمان انجام عمل ترمیمی بینی

به دلیل آنکه روند ترمیم هم چنان تا مدت یکسال بعد از عمل وجود دارد باید تصمیم به عمل ترمیمی بینی یک سال بعد باشد. و زودتر از این اگر تصمیم به عمل گرفته شود به دلیل آ نکه مراحل ترمیم بینی در حال انجام است احتمال آسیب به عروق و بستر زیرین پوست وجود دارد. گاهی موارد مثلاً در صورتی که پره های بینی پهن باشند و تصمیم به جمع کردن آنها باشد می توان زودتر ، حداقل 6 ماه بعد از عمل زیبایی بینی آنرا انجام داد. زمان انجام عمل مجدد را پزشک مشخص می کند و اصرار بر انجام زود هنگام عمل مجدد نباید داشت. گاهی بیماران بعد از چند روز یا چند هفته اصرار به عمل ترمیمی بینی داشته اند و با صبر و حوصله بعد از گذشت مدتی زمان، از نتیجه بینی راضی شده اند زیرا در چند ماه اول، بینی دارای تورم است و نتیجه نهایی بینی قابل ارزیابی و مشخص نیست. به این خاطر در عمل زیبایی بینی باید صبر و حوصله داشته باشند. بعضی از مراجعه کنندگان نیز تصویر دیگری از خود و بینی خود دارند که در واقع این افراد در جلسات مشاوره قبل از عمل زیبایی بینی باید به طور کامل  در مورد اقدامات لازم جهت انجام حین عمل زیبایی بینی اطلاع داشته باشند و از رویا پردازی و کمال گرایی پرهیز نمایند. بسته به میزان ایراد می توان بعضی از موارد را در مطب انجام داد اما در مواردی که ایرادات زیاد است و نیاز به استفاده غضروف داریم باید در کلینیک و توسط بی هوشی عمومی انجام داد. در این موارد از غضروف های باقی مانده خود بینی استفاده می شود و در صورت کافی نبودن آن از غضروف های لاله گوش و یا غضروف دنده استفاده می شود.

مراقبت بعد از عمل زیبایی بینی

در بعضی موارد که نیاز به اقدام زیادی نیست و فقط مختصری قوز باقی مانده است، پس از اصلاح ، کبودی و یا تورم زیادی نخواهیم داشت و بیماران سریع به محیط کار بر خواهند گشت. اما در مواردی که نیاز به استفاده از غضروف جهت پیوند می باشد در نتیجه دستکاری بیشتر است و به طبع تورم بیشتر است و نیاز به استفاده از اسپلینت یا گچ بینی هست . در نهایت به حداکثر 7-5 روز استراحت نیاز خواهید داشت.
در انتها
در انتها باید گفت نگران عمل زیبایی بینی نباشید و در صورت بروز مشکل یا بروز ایرادی در صورت برطرف نشدن بعد از یک سال، قابل اصلاح بوده و جای نگرانی نیست. 

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.