جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

هماهنگی زیبایی بینی و صورت:

هماهنگی زیبایی بینی و صورت:


تعریف زیبایی از نظر افراد مختلف متفاوت می باشد. برخی هر گونه جراحی زیبایی بینی را محکوم می کنند و آن را کار پزشکی نمی دانند. اما برخی از پزشکان آن را یک نوع روان درمانی می دانند و با این استدلال که دختر یا پسر 17 یا 18 ساله که به علت ظاهر نامناسب مورد توجه قرار نمی گیرند، در صورت جراحی زیبایی بینی مشکلات ظاهری وی رفع و در حقیقت باعث بهبود حالت افسردگی و بهبود وضعیت روانی او می شود که ارزش جراحی زیبایی بینی وی کمتر از اعمال جراحی کانسر و یا عمل جراحی هایی که در سنین بالا برای درمان هایی که ممکن است در نهایت بر survival (میزان زنده ماندن) بیمار تاثیری نداشته باشد، نبوده و حتی بیشتر است. 

اما در این مورد لازم است افراد جامعه به تعریف کلی زیبایی که در دنیا تعریف شده است آگاه باشند، همچنین این نکته قابل توجه است که اشکالات ظاهری به ویژه در صورت، دلیل بر نازیبا بودن نمی باشد، همچنان که می بینیم بسیاری از افراد مشهور زیبای دنیا شاید بینی و حتی گونه و چشم زیبایی ندارند. بنابراین توصیه این جانب به افراد علاقمند به جراحی زیبایی بینی این است که در صورتی که خود احساس نیاز نمی کنند، به توصیه های دوستان و افراد دیگر توجه نکنند چون ممکن است بینی بسیار زیبایی برای فرد ساخته شود اما ترکیب چهره او به هم بریزد و چهره زیباتر و یا جذاب تری پیدا نکند در ضمن نباید به چهره برخی از افراد توجه کرده آن را الگوی خود قرار دهند و خواهان آن چهره باشند که امکان پذیر نمی باشند.

 همچنین بعد از جراحی زیبایی بینی حتما اشکالاتی خواهد داشت و بیماران باید بدانند تفاوت دو طرفه صورت در اندازه و شکل اجزا صورت هیچ گاه به طور کامل رفع نخواهد شد. به همین دلیل در زیر معیارهای زیبایی را براساس تعریف هایی که در دنیا شده است، جهت اطلاع علاقمندان بیان می دارم. ابتدا لازم است به نسبت های ایده آل صورت، در نمای قدامی و نمای لترال توجه نمود.

 وضعیت زیبایی بینی:

اما برای بررسی زیبایی بینی که امروزه بسیار قابل توجه است باید گفت گاهی ممکن است بینی به ظاهر زیبا باشد اما با اجزاء صورت هماهنگی نداشته باشد. بنابراین باید توجه کرد که بینی فرد هماهنگ با اجزاء صورت باشد. یکی از نکات خیلی مهم در حقیقت ارتفاع بینی – طول بینی – میزان افتادگی نوک بینی و فاصله گوشه داخلی چشم قسمت فرورفته ناحیه بینی می باشد به طوری که برخی از افراد که فکر می کنند بینی آنها قوز دارد در حقیقت یک نوع قوس کاذب است که در صورت تصحیح اجزاء دیگر بینی برداشتن آن قوز باعث ایجاد بینی بسیار تور فته و زشت می شود.


 انواع بینی جهت عمل زیبایی بینی

نکته مهم در نتیجه جراحی زیبایی بینی نوع پوست بینی می باشد که در بین جامعه ما در مواردیکه نوع پوست نامناسب و ضخیم است از آن به عنوان بینی گوشتی یاد می شود بنابراین نکاتی را در مورد تفاوت های بینی افراد ذکر می شود :


 جراحی زیبایی بینی های معمولی یا استخوانی :

در این موارد در حقیقت بسیار دارای پوست مناسب و غضروف و استخوان مناسب می باشد در این موارد با توجه به اینکه ساختمان بینی وضعیت مناسب دارد با وجودیکه ممکن است در قبل از عمل جراحی قوز و یا شکل بینی بسیار نامناسب و نامتقارن باشد ولی بعد از عمل و بعد از مدت کوتاهی بینی به وضعیت مناسب و زیبا میرسد . 

 بینی نوک پهن:

این موارد در حقیقت مربوط به وضعیت پوست بینی است که ضخیم می باشد و مورد دیگر مربوط به وضعیت غضروف و نوک بینی می باشد که در این موارد اغلب غضروفی با ارتجاعیت (قدرت بازگشت) کم وجود دارد در این موارد جراحی زیبایی بینی می تواند حتی بهتر از موارد استخوانی نتیجه عمل جراحی باشد به شرط آنکه یک ساختار مناسب غضروفی از غضروف های بینی و یا دنده و یا غضروفهای مصنوعی درست شود و در نوک بینی یک غضروف مناسب به نام Sheildgraft گذاشته شود و بیمار نیز باید بداند زمان لازم جهت رسیدن به وضعیت ایده آل بسیار بیشتر از موارد دیگر انواع جراحی زیبایی بینی می باشد .

 عمل ترمیمی بینی
 
در مواردیکه بعد ازجراحی زیبایی بینی ایراداتی برای بینی ایجاد می شود جهت ترمیم آن اولاً باید توجه به وضعیت غضروف داخل بینی و نکته دوم توجه به ایرادات ایجاد شده بعد از عمل و توجهه به وضعیت بینی قبل از جراحی زیبایی بینی داشت در این موارد حتماً باید توجه داشت برخی از مشکلات قبل از جراحی اول بینی یا ممکن است قابل درمان کامل نبوده است و یا ممکن است میزان بهبودی در جراحی اول بیشتر از آن، ممکن نبوده و مجدداً باید عمل شود .

 در برخی موراد که به علت مشکلات جراحی زیبایی بینی می باشد متاسفانه نیاز به استفاده از غضروف و یا بافتهای دیگر جهت ترمیم وضعیت جدید می باشد تغییراتی که در سوراخهای بینی و یا در فرو رفتگی های بالای Alar (حلقه بینی) ایجاد می شود حتماً نیاز به استفاده از غضروفهای مختلف دارد ولی در بیشتر موارد قابل امکان می باشد اما در این مورد نیز مانند موارد نوع گوشتی باید میزان انتظار از تغییر و مدت زمان نیاز جهت رسیدن به وضعیت ایده آل را با بیمار در میان گذاشت که بیشتر از موارد عادی می باشد.

 ارتباط زیبایی بینی و صورت :

نکته اول اینکه صورت در حقیقت به سه قسمت مساوی تقسیم می شود که از خط رویش مو تا ناحیه فرورفتگی بین پیشانی و بینی (گلابلا) از ناحیه گلابلا تا ناحیه زیر محل اتصال بینی به لب ( Sub nasal) و از این ناحیه تا ناحیه زیر چانه است که باید به صورت مساوی باشد در برخی افراد که عمق ناحیه فرورفتگی بین پیشانی و بینی زیاد می باشد طول بینی درازتر می باشد که باید توجه کرد و افراد با قد بلند و صورت بزرگ نباید این فرورفتگی را زیاد کرد و برعکس در موارد قد کوتاه و صورت کوچک این فرورفتگی باید بیشتر شود تا بینی کوچکتر به نظر برسد (این عمق باید بینmm 14-11 باشد) 

مورد دیگر Projectionبینی یا طول بینی از نمای بغل (lat)می باشد که در حقیقت فاصله نوک بینی تا محل اتصال بینی به صورت است که در این موارد جهت زیبایی بینی باید این فاصله با فاصله لب تا محل اتصال نوک بینی به صورت برابر باشد در غیر اینصورت یا نوک بینی طویل و یا فاصله لب تا بینی زیاد به نظر می رسد که در هر دو مورد زیبا به نظر نمی رسد اما توجه شود که بالا بودن نوک بینی هم باید مناسب باشد .

در خانمها این زاویه بین 110-95 و در آقایان 95-90 باشد در غیر اینصورت باعث می شود یا نوک بینی بسیار بالا و به قول اغلب افراد خوکی به نظر برسد و یا اگر به اندازه مناسب بالا نباشد نوک بینی به شکل منقار طوطی می شود .  در مواردیکه بینی پهن می باشد یا به قولی نیاز به عمل پره ای بینی می باشد باید توجه کرد طول هر چشم و فاصله بین دو چشم و پهنای قاعده بینی باید برابر باشد بنابراین باریک کردن این فاصله بیشتر از مورد نیاز و یا عدم کوچک کردن باعث شکل نامناسب می شود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.